Monday 26 January 2015

Counting seconds

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim...

Dicabar oleh seorang sahabat untuk tidak post apa-apa kat Fb dalam masa seminggu..ini untuk mengelakkan saya emo sokmo..haha..so here I am :p

In less than several months, I will be graduating..insyaAllah..Yup..serious tak sabar teramat. tapi tiba-tiba aku rasa sayu..sunyi..kat mana aku nak cari sahabat-sahabat macam mereka??? sahabat dunia akhirat yang saling melengkapi dan saling menasihati..yang sentiasa sabar dengan aku..yang sentiasa ada waktu aku susah..

mungkin ada yang akan kata:

"ala..rilex la..nanti jumpa kat TM jugak.."

pada mulanya aku rasa itu betul..tapi tak lama kemudian, aku kembali sayu;

"macamana kalau aku tercampak jauh dari mereka?? aku pasti akan rindu mereka..sumpah.."


aku ada Farhana yang sentiasa tenang..aku ada Nisa yang sentiasa mengingatkan aku which is dia tak kisah aku nak sentap tahap gaban, dia akan tegur jugak..haha..aku ada Fizah yang tahu perangai baik buruk aku since kami housemate sejak asasi..aku ada Rafidah yang tabah teman aku makan and sentiasa bagi aku duit minyak kereta :p..aku ada Ummi yang pandai masak dan penyayang..aku ada Mira yang kenal diri aku, tahu keadaan aku, gembira sedih aku..aku ada Wani yang senang aku minta tolong apa-apa..basically, they are my Ladies of Engineer..

aku juga akan rindukan suasana MMU..aku akan rindukan kakak-kakak senior..aku ada Jaja, K.Fara, K.Piqa, K.Mizah kaunselor terhebat..aku akan rindukan adik-adik juniors yang baik dan manja..and lastly, of course aku akan rindukan geng MMU Cyberjaya..Wiyana, Hajar..aku sayang mereka berdua!!! :')

Macamana aku nak teruskan perjalanan aku tanpa mereka? tiba-tiba aku rasa taknak bagi mereka kawin..hahaha..sebab aku tahu, bila seorang muslimah itu berkahwin, maka dia akan lupa semuanya dan fokus pada rumah tangga dan keluarga baru..maybe mereka akan lupa aku jugak..hm

To my dearest kakak naqibah K.Safreena, saya akan rindukan usrah kita..tak tahu macamana suasana usrah baru nanti..saya mahukan kalian..saya mahukan group usrah seperti kalian T.T

To my little mujahidah (adik-adik usrah) ; Honey, Farah, Zatul, Aqilah.. maaf kerana tak mampu lama bersama kalian..saya harap kalian bawa jati diri muslimah dalam diri kalian..tegur saya andai saya terlupa..tegur saya andai nampak saya tersasar..terima kasih kerana banyak mengajar saya erti hidup..

banyak yang ingin aku perkatakan..tapi segalanya hanya bermain di minda..kerana hati aku sakit mengenangkan yang aku akan meninggalkan mereka semua..aku sedih


akan aku manfaatkan hari-hari terakhir kita...dan aku berharap kita akan bertemu kembali di syurga-Nya..amin..insyaAllah..until then, SAYANG KORANG TERAMAT SANGAT.!!!!





bingkisan hati : suddenly I hope for more time to be with them..because they are my angles..and forever will be

Lagu : Tuhan jagakan dia




No comments:

Post a Comment