Sunday 20 April 2014

the delayed wishes

Asalamaualaikum..
Bismillahirrahmanirrahim..

today i made a post on FB wall.. then one of my juniors asked me "bila nak update blog lagi?? hehhehe.."..i did update my blog post these past few days. but maybe the post was a little bit different and not many people like to read it :p..so kantoi la that junior of mine don't read my blog often :p

so, here is my new story~ :)

_________________________________________________________________

meneliti jadual subjek akan datang..hanya tinggal 3 semester lagi..insyaAllah dah tak lama..tak sabar kenangan lama terbias..banyak memori indah yang akan ditinggalkan..banyak impian belakang yang tak sempat dicapai..tak sempat..tapi banyak juga yang terjadi tanpa diduga..itulah kehidupan..banyak kejutan dari Dia :)


'"mungkin perlu mengecilkan skop impian supaya hati tak banyak terluka.." terluka la sebab impian tak tercapai..sape la tak sedih kan..haha..haish

mungkin kecewa..mungkin gembira..mungkin..so, strategi seterusnya.??!!! kecilkan skop impian, dan capai satu persatu.!! oh..moga dipermudahkan jalan oleh Dia ;)

things happen for reasons..I plan, you plan, but Allah is the best planner..
live must go on :D

20/4/2014
13.49pm
___________________________________________________________________________


akan ada cuma setahun sahaja masa pengajian saya di Melaka. memang akan banyak meniggalkan kenangan manis dan pahit..tapi tak lupa, di Melaka juga saya berjumpa dengan sahabat terbaik iaitu Cik Tarbiyah :D..tapi saya masih perlu belajar dan terus belajar..sebab proses pembelajaran takkan pernah habis..ilmu kehidupan terlampau banyak untuk diterokai..mungkin hingga ke akhir hayat kita ianya takkan pernah habis :)


tahun-tahun sebelum ini, saya ada terlampau banyak impian..saya tak mahu namakannya angan-angan..sebab impian itu sesuatu yang saya MESTI capai.!! sedangkan angan-angan itu cuma sekadar kemahuan tanpa usaha dan menjadikannya tak berguna..

namun, satu persatu impian saya tak mampu dicapai..kecundang di tengah jalan..mungkin kerana faktor masa atau kemampuan..bila terlampau banyak impian hinggakan tak mampu untuk dilaksanakan dalam masa terdekat, ditambah pula dengan faktor kemampuan..atau mungkin kerana ianya masih bukan pada masa yang sesuai..I plan, you plan, but Allah is the best planner..so, saya namakan mereka "the delayed wishes~"

so saya akan ada masa setahun lagi untuk capai impian yang berbaki..mungkin betul saya perlu kecilkan skop impian saya..nanti takut jadi bak kata pepatah "yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.." hm...eh..tapi mungkin juga saya perlu tambahkan keyakinan pada Dia, dan terus berusaha..kan.??


so, jom jadi seperti Sultan Muhammad al-Fateh.!! jika usaha awal kita tak berhasil, so ubah STRATEGI dan teruskan berusaha.!!!! :D

gembira atau sedih.? :)


bingkisan hati : orang mungkin gelakkan kita dengan impian atau harapan yang kita ada..masa itu, ingat dan yakinlah "Allah beri rasa itu dan Dia sentiasa ada.."



No comments:

Post a Comment