Friday 15 July 2016

sketsa kehidupan dari lobi

Assalamaualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim

Aku suka merenung dan duduk di lobi.
saat manusia bergegas mengejar hari
aku duduk termenung melihat tiap sisi
ada berpasangan ada yang sendiri.

lihat yang berdiri.
tersenyum sendiri
lihat yang laju berlari
apakah yang nak dikejari
lihat yang duduk lagi
seakan tenang menikmati hari
mereka semua seakan menari
menyusun langkah sebuah tari
dan aku duduk menonton dari sini
tiap manusia pegang watak tersendiri

aku merenung tiap sisi
apakah yang ada dalam setiap hati
apakah yang dicakna dalam diri
apakah yang dicongak dalam memori

bikin satu hari aku teringin mengorak jemari
ingin aku berendam dalam tiap satu diri
tiap kisah aku nak selami
kerana tiap manusia punya kisah tersendiri

dan aku di sini tersenyum sendiri
inilah sektsa kehidupan dari lobi

2300
170716

No comments:

Post a Comment