Tuesday 11 March 2014

sound cliche

Assalamualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim...

putus cinta..
ya..mungkin ini normal bagi sesetangah orang..putus cinta, then cari pengganti..just as simple as that..
sakit ke putus cinta ni.? ada orang cakap, "sakit gila wei.!!"..ada plak yang cakap "entah..aku rasa biasa je..apa susah, cari la yang lain.." eh.? camtu ke.?


kawan saya pernah cakap :

"putus cinta tu tak sakit..yang sakit bila putus, tapi masih cinta.." 
-credit tu Siti :p

ironi kan..masa saya dengar tu, ayat tu bunyi agak kelakar dan geli la jugak..hahaha =.='..tapi, itulah hidup kan..sometimes, benda yang kita tak pernah fikir tu la yang jadi..and yes..kawan saya buktikan..saya tak pernah fikir pun dia akan keluarkan ayat macam tu..hahahaha


mak saya selalu cakap :

"nak cari jodoh, cari la masa kat universiti..sebab bila dah keluar kerja, ramai orang akan assume kita dah berpunya.."

bunyi macam logik kan.? boleh diterima akal juga la..sebab bila dah kerja, kita mungkin sibuk dengan kerja hingga lupa pasal jodoh..


ada orang cakap :

"buat apa nak fikir pasal jodoh..kalau ada jodoh, dia datang la nanti..kita doa la.."

betul ke.? simple sangat tu..entah la..analoginya macam kita lapar nak makan..lepas tu kita duduk je dan berdoa berdoa berdoa..boleh kenyang la macam tu.? =.='..


kawan saya lagi sorang pernah cakap :

"cinta ni perkara remeh..benda kecik..banyak lagi benda besar kita nak fikir..."

is it.? cinta ni perkara remeh ke.? hm...kalau saya, pendapat saya dengan dia ni memang susah nak sama..ada je yang akan digaduhkan..hahaha..tapi betul juga tu..cumanya, jangan terlalu pandang remeh benda yang kecik..sebab yang besar itu asalnya dari yang kecil..dan pandai-pandai la seimbangkan..betul tak.? entah la =.='..but still..SAY NO to couple before nikah.!!!!!!!!!!!!!!!!
________________________________________________________________

so, itu antara pendapat mereka berkenaan CINTA..anda pula bagaimana.??? feel free to leave your view :)
sehingga berjumpa lagi di entri akan datang..



caption : hati yang kering tak bermakna tiada lembapan..


bingkisan hati : biasanya orang akan cakap cinta Allah..tapi harini saya bercakap soal cinta manusia..sebab cinta Allah tu sound so cliche..kan.? *peace*



3 comments:

  1. putus cinta memang sakit.. but try ur best mempertahankan.. In a halal way and the best that u can.. :)

    ReplyDelete
  2. bila cakap tentang cinta, ia soal rezeki. ada org jalannya dimudahkan . kena sentiasa usaha, positif dengan Allah.

    ReplyDelete
  3. bagi aku, apabila kita cinta Allah maka xperlulah risau tentang cinta manusia kerana ianya hanya sementara. jika diberi rezeki oleh NYA jngn risau, insya Allah akan dipertemukan jodoh itu. :) klau salah bg tau ^_^

    ReplyDelete