Wednesday 19 November 2014

aku punya sejuta cerita :)

Assalamaualaikum...
Bismillahirrahmanirrahim....

"aku menyesal buat hati tu.."
"kalau la aku tak buat, tentu tak jadi macam ni.."
"kalau aku dengar nasihat kau, tentu aku dapat.."
_________________________________________________

Andai dapat aku ulang masa..
akan ku buang segala derita..
supaya hidup aku penuh ceria,,
tiada titik kenangan duka..

Andai aku mampu mengundur masa..
inginku ubah segala yang ada..
kerana sesal itu kukuh di dada..
dan ia menyeksakan rasa..

jika aku punya kuasa..
ingin aku baiki kesilapan yang lama..
ingin aku coretkan kisah bahagia..
untuk kenangan hari tua..

jika diberi pilihan mengubah dunia..
ingin ku ubah segala cerita..
memberi sejarah nafas tiada lara..
cerita di sebalik cerita yang ada..
______________________________________________________

aku punya impian..
ingin mengubah cerita lama..
menjadikan ceria sebagai kenangan..
sebagai pengubat duka di jiwa..

aku punya angan-angan..
melakar mimpi di langit berbintang..
mencoret damai seindah taman impian..
menyebar bahagia terang benderang...


aku punya cita-cita..
membawa segenap penuh warna..
supaya semua mampu tersenyum ceria..
menebar senyuman di mata dunia..

aku punya sejuta cerita..
ada bahagia dan juga luka..
itulah yang mencorakkan aku hari ini..
terus belajar melakar mimpi..
terus berusaha menyentuh sang hati..
yang rindukan belaian kasih Ilahi
________________________________________________________

aku punya sejuta cerita..
ku tahu engkau juga sama..
teruskan menapak walau payah..
Dia tetap ada dalam setiap langkah..

aku punya sejuta cerita..
ku tahu engkau juga sama..
ayuh mengejar redha dari-Nya..
menjadi mukmin yang lebih berjiwa hamba..
________________________________________________________

bingkisan hati : segala perkara yang berlaku, itulah yang terbaik dalam mencorakkan kita pada hari ini..dan kadang-kadang Allah turunkan hujan untuk hadiahkan kita pelangi :)


No comments:

Post a Comment