Thursday 16 February 2012

its never late =)

Assalamualaikum.....
Bismillahirrahmanirrahim........

Alhamdulillah syukur Ya Allah..masih diberi peluang untuk bernafas dan meneruskan langkah sebagai khalifah dan memijak tanah bumi kepunyaan-Mu =)

hati gersang..jiwa kering..terasa seperti nak mengalirkan air mata..
teringat akan terlampau banyak dan mewahnya nikmat-Mu Ya Allah..tapi diri ni masih leka hingga kadang-kadang terleka dan terus terleka dengan permainan manusia..

melihat masih ramai yang terus hanyut dan terus hanyut dengan angan-angan dunia..diri ini dan mereka tak jauh beza sebenarnya..cuma mereka hanya terlupa untuk tersedar dari lena..kerana diri ini hanya kadang-kadang terjaga dan selepas itu masih lagi mampu terleka walau sementara..
sampai bila untuk terus lena.? ke mana akan berhenti akhirnya.?

Ya....hidup hanya sementara..
kerana dunia ini hanya pentas lakonan sahaja..Allah adalah hakim berkuasa yang Maha Esa..malaikat-malaikat itu juri semuanya..dan kita, kitalah pelakonnya..
diuji dengan pelbagai ujian..sekuat mana kita bertahan.?

ingatlah.....peganglah kata-kata ini..
Allah itu ada bersama kita..dan Dia sentiasa ada..kerana Dia adalah seperti sangkaan kita..maka, bersangka baiklah dengan Allah..jangan mengalah sebelum berjuang..jangan jatuh sebelum bangun..jangan mati sebelum bertarung..bangkitlah menjadi insan baru..its never late to change for better =)


you..lets start to change for better..and you'll feel the real happiness =D


p/s : when you start, everyone will follow..for things to change, you MUST change first.!!!!! sesungguhnya Allah sentiasa bersama hamba-Nya yang berhijrah ke arah kebaikan ^^v


bingkisan hati : tiada istilah terlambat dalam berubah menjadi lebih baik..better late than never kan.? kerana hakikat sebenar insan itu sendiri sukakan kebaikan ^^v



No comments:

Post a Comment